Ismét napirendre került a Mercedes esetleges kivonulása a McLaren-istálló mögül, miután a csapat a lehető legtávolabb áll attól, amit a wokingiak még elfogadható idénykezdetnek nevezhetnének. A világbajnok Lewis Hamiltont utólag kizárták az Ausztrál Nagydíjról, majd a hetedik helyen végzett a malajziai versenyen. A másik pilóta, Heikki Kovalainen a két futamon összesen egy teljes kört tudott megtenni.Nagyon közel állt visszavonulása bejelentéséhez a csapata által hazugsággal megvádolt világbajnoki címvédő a malajziai versenyhétvége során – állította szombaton több brit lap is.
Hamiltonnak csapata nem engedte meg, hogy hivatalos sajtótájékoztatót tartson, ezért az FIA-hoz fordult, és páratlan módon megkapta a lehetőséget, hogy a kizárólag az FIA által használt teremben nyilvánosan elnézést kérhessen.
Szakértők következtetései szerint mindez azt jelenti, hogy a bocsánatot kérő világbajnok már nem, az istálló viszont további büntetésre számíthat a hazugság miatt.Pénteken a McLaren-istálló felfüggesztette Ryant, Hamilton pedig bűnbánatról tanúbizonyságot téve a sajtó nyilvánossága előtt kért bocsánatot mindenkitől, mondván, őt félrevezették, nem tehet az egészről.
A Nemnzetközi Automobil-szövetség (FIA) illetékeseit vélhetően nem hatotta meg a világbajnoki címvédő érvelése, mert bejelentették, hogy a vétkes istálló újabb vizsgálatra számíthat.
Mindenesetre német források szerint a McLaren-Mercedes-csapat jövője kérdéses, miután a német autógyártó tulajdonosa, a Daimler főrészvényesei szerdán összeülnek, és megbeszéléseket tartanak a cég szponzorációs költségeinek csökkentéséről
A hírek szerint e célból több magas beosztású alkalmazott fizetését szeretnék lejjebb faragni, mert a Daimler cégcsoportnál jelenleg több mint egymilliárd dollárt költenek havonta szponzorációra.
A Mercedes sportigazgatója, Norbert Haug azt nyilatkozta, hogy nem lát garanciákat a stuttgarti autógyár F1-es jövőjére.
„Ha azt kérdezi, hogy ott leszünk-e még tíz év múlva a Formula–1-ben, nem tudok rá őszintén válaszolni. Nem tudjuk merre, hogyan fejlődik a világ, az autónk és pénzügyi helyzetünk. Egy dolgot mindenesetre bizton állíthatok: jobb lenne a győzelmekről beszélgetni, mint erről a témáról” – fogalmazott Norbert Haug, a Mercedes sportigazgatója.