Ami veri az X5-öt - BMW X6 xDrive35d.
A BMW az X6-tal új kategóriát teremtett, a Szabadidő Kupét, amit ők SAC-nak neveznek. Persze ez egy kitűnő marketingfogás, hiszen ebben a kategóriában vezetőszerep jut az új modellnek - mivel nincs benne más autó, csak az X6. Ettől azonban még nem biztos, hogy az X6 valóban jó. De szerencsére tényleg az...
A kocsi elölről sokkal agresszívabb, mint az X5, amihez a legtöbben hasonlítják. Természetesen alacsonyabb is, hiszen - többek között - ennek köszönhető a kupéjelleg. Az első lámpák és a vesék valamint a hatalmas légbeömlők gyönyörű egységet alkotnak. Oldalról azonban még dögösebb az X6 a kupésan csapott hátuljával és szerencsére a kocsi hátulját sem sikerült elrontaniuk a tervezőknek: az is gyönyörű lett - legalábbis szerintünk. De a teljes képhez persze az is hozzátartozik, hogy akadtak azért olyanok is, akiknek nem tetszett ez a kupés forma és jobban tetszett nekik az X5.
Belülről gyakorlatilag ugyanolyan a kocsi, mint az X5. A műszerek és minden egyéb a bajorok terepjárójából köszön vissza. Az automata természetesen szintén az újabbik X5-ből érkezett. Úgy működik, hogyha előretoljuk, akkor "rüki", ha ebből hátra csak egy kicsit, akkor üres, ha jobban hátrahúzzuk, akkor pedig D. Magunkfelé húzva a kart a szekvenciális üzemmódba érkezünk meg. A parkolóállást a kar tetején egy kis gomb megnyomásával lehet kapcsolni. Bevallom, nekem nagyon bejött az új rendszer, hiszen alig kell mozgatni a kart - gyakorlatilag csuklóból lehet, - vagyis sokkal kényelmesebb, mint a hagyományos megoldások.
Az igazat megvallva a kényelemről és arról, hogy minden kézre áll, nem sokat tudok írni, hiszen mindegyikről csak azt tudnám írni, hogy optimális. Bár mondjuk én ezt egy BMW-től el is várom. Szerintem annak lenne "hírértéke", ha ez egy ilyen autóban nem így lenne. Éehet, hogy kicsit csalóka volt, de én úgy vettem észre, hogy az X6-ba beszállni is könnyebb, mint az X5-be. Az egyedüli furcsaság az az, hogy miközben a ember úgy érzékeli, hogy egy terepjáróban ül, a visszapillantóba nézve, a keskeny hátsó ablak miatt ez az érzés elvész. Emellett egyébként - valószínűleg szintén a kupéforma miatt - kisebbnek érzi az ember az autót sokkal, mint az X5-öt.
A csomagtartó elvileg magasabbra nyílik, mint az X5-ben, ez azonban a mélygarázsok és az alacsonyabb belmagasságú magángarázsok miatt változtatható. A gázos teleszkóp külsejét eltekerve lehet "megadni" a rendszernek, hogy teljesen nyíljon az ajtó vagy csak annyira, hogy ne menjen magasabbra, mint a kocsi teteje. A csomagtartó egyébként 570 literes, de akár 1450-re is lehet bővíteni a hátsó ülések ledöntésével. És ha már a hátsó üléseknél tartunk; ezeken viszonylag szűk a hely - legalábbis a magas emberek esetében a csapott tető miatt. Emellett pedig csak és kizárólag négyen férnek el az autóban, mert a hátsó ülés közepén tárolórekesz van. Dehát végülis egy kupéról beszélünk, így ez annyira nem is meglepő. Az viszont már furcsa, hogy nem jutott kapaszkodó a hátul ülőknek. Ezt azért még a BMW se engedje meg magának! És még mielőtt valaki megszólna: elmondom, hogy elöl nagyon tágas a térkínálat, nagyon kényelmesen elférhet mindenki - a magasak is.
Az xDrive-rendszer, amelyben ott van a lamellás tengelykapcsolós összkerékhajtás még mindig zseniális. Alapban a nyomaték 60 százaléka megy hátulra, de a körülmények függvényében az is előfordulhat, hogy valamelyik tengelyre egyáltalán nem jut nyomaték. A DPC a BMW új aktív hátsó differenciálja, amely egyelőre csak ebben a modellben van benne. Ez az a rendszer, amely a két hátsó kerék között is képes változtatni a nyomatékot. No ettől aztán olyan lesz a kanyarstabilitása az autónak, hogy ekkor tényleg elfelejti az ember, hogy egy terepjárószerű kocsit vezet. A nagy előnye a menetstabilizálóval szemben, hogy ez, amikor beavatkozik, akkor sem lassítja az autót. Menet közben egyébként a vezető előtti órák között lévő kis kijelzőn azt is lehet figyelni, hogy melyik kerékre mennyi nyomaték jut.
Tesztautónkban a háromliteres biturbós dízel dolgozott, ami abszolút passzol ehhez a motorhoz. A 286 lóerős monstrum hihetetlen elánnal mozgatja a több mint kéttonás kocsit. Az 580 Nm-es maximális forgatónyomaték, amely 1750-es fordulatnál bújik elő, önmagáért beszél. A 100-as sprinthez a hihetetlennek tűnő 6.9 másodpercre van szüksége az autónak, a végsebesség pedig 240 körül van. Ehhez képest az étvágya hihetetlen: egészen pontosan 9 literrel el lehet járni vele dinamikusan, ha az ember nem tapossa ki a belét.
A BMW X6 xDrive35d 16 462 000 forintba kerül. Elnézve azt, amit tud és amit nyújt, ez nem sok pénz érte. Persze majdnem 1 millió forinttal drágább az X5 hasonló verziójánál, de szerintünk ha valaki ennyi pénzt szán autóra, akkor érdemesebb az X6-ot megvenni.