Szia Johnny!
A hátazásról is lenne egy kérdésem. Sokaknál előfordul, hogy nem érzik eléggé a hátukat, viszont a bicepszük elég durván bedurran. Na most nekem a mai hátedzésem nagyon jól sikerült, viszont a bicepszem szintén bedurrant. Az érdekelne, hogy ki lehet-e egyáltalán hátazásnál maximálisan (illetve a lehető legnagyobb mértékben) kapcsolni a bicepszet? Neked, aki ugye nem ma kezdted a szakmát például mennyire durran be a bickód egy hátazás alkalmával?
Köszi a választ
Remélem nem haragszól, ha én is hozzászólok. Nálam is hasonló volt a helyzet, hogy előszerettettel bedurrant a bicepszem. Ezt most úgy tudom kiküszöbőlni, hogy egész egyszerűen visszaveszek a súlyból, hogy tényleg csak a hát dolgozzon. Túl nagy a súly szerintem. E mellet nagyfokú koncentrációra is szükség van, hogy érezzed a hátizom összehúzódását. . Kevésbé elegáns megoldás az, ha előfárasztod a bicepszed, így a hát nagyobb tehelést kap, mivel kevésbé tudja átvenni a bicepsz a munka egy részét.
Sziastok!
Bocs,ezt a kérdést valahogy nem vettem észre...
Hátazásnál természetesen nagyon fontos ahogy írtad a nagyfokú koncentráció és a gyakorlat helyes végrehajtása.
De mivel hajlítjuk a karunkat(és kinyújtjuk),mindenképpen be fog kapcsolódni a kar hajlító izma,tehát kiküszöbölhetetlen a bicepsz bedurranása(pláne NO termék használatával
).Viszont ilyenkor jön a koncentráció és a helyes végrehajtás szükségessége.Természetesen nekem is bedurran a bicepszem,de megpróbálok odafigyelni a maximális mozgás intervallumra.azt hiszem a Gyurmában is el fogom mondani(ha nem vágják ki),hogy ilyenkor a karunkat,markunkat egy "kampóként" képzeljük el,aminek az eleje a hátunk és onnan kezdjük el megindítani a súlyt,a kampó (vagyis a karunk)pedig megmozdítja,majd megemeli a súlyt,de a terhelés az"elejében",a hátunkból indul és az emel.Ez olyan amikor a daru megemeli a súlyt.A motor leadja a terhelést a kötélre ,az pedig emeli a "vasmacskát",de az erőt a daru "eleje" ,a motor adja le,de kivédhetetlen az hogy a kötél ne terhelődjön.(van daru kezelői vizsgám,onnan az info
)