4.Én igenis a hierarchikus társadalom modellt hirdetem, ahol bizony mindenkinek meg van a helye és a haszontalan az haszontalan, aki meg 20 év alatt megcsinál 4 egyetemet és hatalmas szellemi tőkével rendelkezik az feljebb való és többet ér, mint az aki hajlandóságot sem mutat semmilyen szociális létformára. ez az anarchia
A baj az az írásaiddal Norbi, hogy a fele teljesen jó, a fele teljesen hülyeség és így nehéz egyetérteni még ha valaki a legjobb szándékkal is akarja azt.
A 4. pontod első fele teljesen OK, ami annyit jelent, hogy van hasznos és haszontalan ember és a kettőt nagyon is meg kell különböztetni, viszont a második fele - már bocs - full hülyeség, mivel nem a diplomáitól és egyetemeitől válik valaki értékessé, sőt rengeteg!!! haszontalan diplomás, egyetemeket végzett ember van minden országban, (lásd például a haszontalan, egyetemet(ket) végzett közgazdászokat, akik az előző 20-30 évben országokat és emberek tízmillióit, társadalmakat szegényitettek el és tettek tönkre gazdaságilag. Ráadásul az emberek, polgárok, állampolgárok hasznossága egyáltalán nem az őseiktől függ, hanem a jelenben letett teljesítményüktől és semmi mástól! Ezen felül lehet csűrni csavarni és sok hazugságot felállitani, de ez a fenti egy alap igazság egy társadalmat tekintve, aminek a megsértése csak további romlással jár.
A 4 diploma attól még érték, és sajna 16 évet kell érte gürizni, max ha párhuzamosan csinálod, akkor lehet kevesebb.
+ a 4 diploma vagy diploma nem jelenti azt sem, hogy valaki a politikában fog tevékenykedni, azt szintén nem tudjuk, hogy azok az említett politikusok rendelkeznek-e egyáltalán bármilyen papírral is. Azzal egyetértek, hogy nem minden diplomásnak vagy tanult embernek vannak olyan attitűdjei, ami őket kiemeli, viszont 1 vagy 4 diplományi tudásanyag az mégiscsak valami. Az ősök tisztelete véleményem szerint mindenképp szükséges, egyrészt azért, mert nem minden nemzet tudott államot alapítani, csak a legerősebbek, másrészt az az utca amin végig méssz, hidak, hivatalok, minden egyébb is az ő szerves munkájuk, legyen az közvetlen, hogy ő építette, vagy közvetett, hogy vidéken megtermelte az ételt, amit a városlakók és munkások megettek. Eleve a fennmaradásunk is, ilyen szemlélettel, mint a tiéd Eger vár ostroma és sok más esemény cirkusszá van leminősítve és úgy tűnik, mintha az ide vezető út az nem létezne, hanem a mi születésünktől fogva létezik csak az ország, ez sajnos jellemző mindenkire a szűk látókörűség. 895 óta milliók haltak meg valaki halva született, valaki 100 évig élt, szted a mi életünk majd 100 év múlva milyennek fog tűnni ? Sztem porszem a végtelenben.
A diplomás részre visszatérve, sztem az a legfőbb gond, hogy az oktatás élén lévő emberek nem rendelkeznek megfelelő tudással, amit bizony tanulás útján szerezhetek volna meg, ill. az adott területen ténykedéssel. Sok olyan szak létezik, amik valóban semmire nem használhatóak, és vannak akik bizony ezeket csinálják meg, merthogy mégiscsak diploma, de ők valszeg ezt be is bukják.
1 diploma vagy 4 diploma, most nem ez a lényeg, hanem az, 1. hogy a fel nem használt tudás semmit sem ér, mint ahogy egy fel nem használt termék sem!!! 2. A diploma messze nem jelent hasznos tudást és még a potenciálját sem! A hasznossághoz egy épelméjű, megfelelően felépitett környezet kell, ahol aztán a tudást talán fel lehet használni. A hajlandóság messze a diploma fellett áll alapvetően! 3. Hétvégén egy vizvezetékszerelő is ér annyit, vagy egy mentőápoló, egy kőmüves, szakács, mint egy 5 diplomás pszichológus, filozófus, mérnök, vagy sokkal többet is az utóbbiaknál
4. Bill Gates pl. elég értékes terméket tett le a világ számára, melyet most több millió ember használ, és megfelelő tudással is rendelkezett, csak diplomázni nem volt ideje(csak 2007-ben, 34 évvel az egyetem elkezdése után).
Einstein a tanulásról csak annyit mondott, hogy a tanulmányai csak zavarták a tudását.
(nem pontosan idézve, de kb. ennyit jelentett.) 5. Egy kőműves 16 év alatt, míg valaki koptatta a seggét az egyetemeken, több száz családnak épitett fel otthonokat. Nem tudom, melyiket lenne értelmesebb gürizésnek hivni. Mint az elején irtam, az értékes végtermék nélküli elméleti tudás semmit sem ér, teljesen mindegy, ki mennyit ült érte! Nincs értéke, ha nem használják és nem állitanak elő vele semmi értékeset.
Az ősöket tisztelni kell, főleg azokat, akik tényleg értékeket teremtettek a multban, amiből itt Magyarországon valóban sok minden látható is még, de nem rájuk hivatkozva kell magadat értékesnek tartanod, hanem attól leszel értékes, amit ma Te teszel.(ez a mondat olyan mintha joshi barat lennék:))) (a magyar multban azért vannak szégyenfoltok is, amikre nem lennék büszke egyébként de rendben nézzük a pozitiv oldalát a dolgoknak) Az őseink egy plusz erőt tudnak adni, alapot teremtettek, de nem végzik el a munkát helyettünk. (Természetesen csak akkor lehetsz értékes, ha egy olyan országban élsz, ahol az értékes, termelő embereket, legyen az akármilyen származású, nem elnyomják és kizsákmányolják, hanem erősen támogatják. Pl. ha az adórendszer és a költségvetés nem a semmittevést favorizálja és nem az értékes emberek további kizsákmányolásával akarja helyrehozni az előző évtizedek súlyos hibáit, melyet elsősorban diplomás, "tanult" emberek döntései idéztek elő stb...) Ez utóbbi egyenes út a társadalom ledegradálásához. Gaz lesz a kertben, de rózsa nem, magyarul mondva...